Week 2 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Susanne John - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Susanne John - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Susanne van Deursen

Blijf op de hoogte en volg Susanne

19 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo!!!

Daar ben ik weer!
Weer een klein weekje later en veel gezien en gedaan! Als eerste zijn mijn werkzaamheden deze week begonnen! Super leuk! Gisteren op de pre-school! Met de kinderen 'In de manenschijn' gezongen en ' zakdoekje leggen' gespeeld. De hoofdactiviteit was het maken van een muziekinstrument. We gaven de jongste kinderen een ballon en daar moesten ze rijst korrels in doen! Daarna opblazen, dichtknopen en muziek maken! Super leuk....zie de foto's!! De oudere kinderen kregen een wc rolletje waar ze rijst in moesten doen en die ze dicht moesten plakken! Super grappig allemaal. Later die middag naar het weeshuis. Je merkt dat de kinderen hier erg gesloten zijn en dat het even duurt voor ze mij iets zullen willen vertellen. We hebben een soort van kennismakingspel gespeeld dat heeft het ijs wat gebroken. Daarna hebben we nog enkele familiespellen gespeeld. Puur om op een leuke manier daar binnen te komen. Donderdag gaan we koekjes bakken en zo hoop ik dat ze stapje voor stapje opener zullen zijn tegen mij en Jaqueline en dat we ze kunnen helpen met de dingen waar ze tegen aan lopen. Echter hebben we helaas geen maanden de tijd en dus verwacht ik ook geen wonderen maar als ik 1 kind kan helpen zou ik dat al super fijn vinden! Vanmorgen naar de basisschool om aan de oudste kinderen voorlichting te geven over alcohol! Spannend....in het Engels maar het ging goed! De kinderen stelde vragen en we hadden hun aandacht. Alcohol is een groot probleem en het voelt goed om ze hier informatie over te geven, dit zouden ze anders niet hebben gehad!

Verder heb ik samen met Jaqueline vrijdag sinasappels uitgedeeld aan de kinderen die door geldgebrek niet naar school kunnen! Ook daarvan staan enkele foto's op de site. Op deze manier willen we contact maken met deze kinderen en hun ouders om ze vervolgens spullen en speelgoed te kunnen geven.

In de avond zit ik veel binnen, het is niet verstandig om als het donker is naar buiten te gaan. Maar afgelopen woensdag zijn we met een groepje gaan poolen. Heel bijzonder wat op ons gezelschap na waren er geen ' zwarte' mensen aan het poolen er waren alleen maar blanke mensen. Wel leuk om er even uit te zijn maar vreemd om toch elke keer weer de verschillen te zien tussen blank en zwart.

Afgelopen weekend was ik lekker vrij. Veel plannen...helaas niet alles kunnen uitvoeren...ziek! Maar goed vrijdag een auto gehuurd...super deluxe auto (goedkoopste die er was) maar dat past niet in een township....hihi. Ja, we hadden er veel bekijks mee! Daarnaast was ik de bestuurder en ik moest wel even wennen aan het links rijden! Vrijdagmiddag zijn we naar het stadion in PE geweest, Jawel het stadion waar Nl ook in heeft gespeeld! Mega groot maar verder was er niets te doen. Zaterdag zijn we naar Addo Elephant Park gegaan. Mooi! Echte olifanten en andere dieren van heel dichtbij gezien...gewoon in het wild! Bijzonder!!!! Zondag zou ik eigenlijk op zoek gaan naar dolfijnen en walvissen doormiddel van een tour maar dat afgezegd omdat ik echt niet lekker was!

Nu gaat alles gelukkig weer goed en het voelt fijn om nu bezig te zijn!!!

Iedereen super bedankt voor de leuke reacties!!!!

Tot de volgende keer!!!

Lieve groetjes,
Susanne.

p.s Manon: leuk dat je een reactie hebt geplaatst! Met mijn teen gaat het eigenlijk heel goed. Ik heb er geen last meer van, gelukkig!!!!

  • 19 Oktober 2010 - 13:59

    Amy:

    Wat leuk om te lezen!
    Zo te lezen kunnen jullie je al aardig nuttig maken.
    Mooi hoor dat je toch een bijdrage kan leveren aan enkele levens, al kun je idd niet iedereen helpen.
    Geniet ook van de weekend-tripjes!

  • 19 Oktober 2010 - 14:08

    Martijn:

    Hey Suusje!

    Ben erg trots op je dat je dit allemaal doet! veel die dit als voorbeeld zouden moeten nemen. Geniet er maar lekker van daar. Voor je het weet is deze tijd weer voorbij en moet je weer naar nederland.... het komt hier met bakken uit de hemel!

    Dikke x Martijn

  • 19 Oktober 2010 - 17:25

    John:

    Leuk om weer een beetje verder met je mee te kunnen leven!
    Ik denk aan je!
    Dikke kus,
    John

  • 19 Oktober 2010 - 19:14

    Yvonne :

    wat toevallig dat ik je 2 foto's stuur, net nu jij in Zuid-Afrika bent!
    Leuk om je belevenissen te lezen. Is vast een bijzondere ervaring om daar te zijn! Ik wens je nog een goede tijd, veel mooie momenten en een goede terugreis!

    Groetjes van Yvonne

  • 20 Oktober 2010 - 17:13

    Betsie:

    Hallo Susanne,

    Ik ben blij dat je weer beter bent want in die landen moet je niet ziek zijn. Leuk idee van die rijst in de balonnen> je moet er maar opkomen!!! Zo te zien gaat het goed met jou dus ik zou zeggen: hoe dat zo en geniet ervan!

    Groetjes,
    Betsie

  • 20 Oktober 2010 - 17:32

    John:

    p.s. ze bedoelde natuurlijk "Hou dat zo". Hihi

  • 21 Oktober 2010 - 13:28

    Lidewij:

    Mooi hoor, goed bezig!
    Leuk verzonnen zo'n ballon met rijst, eerst plezier en daarna openprikken en hadden ze 's avonds eten!
    Ik ben jaloers op je, als ik het zo lees stroomt het reisbloed harder door mijn lijf, moet het alleen onderdrukken...
    Fijn te horen dat je teen geen pijn meer doet.

    Geniet meissie!
    x

  • 23 Oktober 2010 - 08:08

    Opa En Oma:

    hallo meisje,
    Sorry dat we helemaal nog niets hebben laten horen.
    Maar het was en is hier een gekkenhuis met loge's en lekkende camper en de tijd vliegt als een bezetene.
    maar we zullen ons leven beteren.
    Wij zijn olifanten-trots op.
    XXXXXXXXopa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 December 2010

Laatste berichtje

08 December 2010

Laatste dagen.....en zie ik het zwart of wit???

02 December 2010

Foto's

02 December 2010

The BIG..............5

25 November 2010

De eerste ander half week van de rondreis
Susanne

Hallo, Leuk dat je op mijn (maar toch vooral onze) site bent. We zullen van 9-1-2015 tot en met 6-2-2015 aan het backpacken zijn in Colombia. Onze ervaringen zullen we via deze site met jullie delen. Groetjes, Susanne en John.

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 24359

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 01 Oktober 2016

Java en Bali

27 September 2015 - 11 Oktober 2015

Leros

09 Januari 2015 - 06 Februari 2015

Colombia

08 Oktober 2010 - 12 December 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: