Week 3 alweer!!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Susanne John - WaarBenJij.nu Week 3 alweer!!!! - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Susanne John - WaarBenJij.nu

Week 3 alweer!!!!

Door: Susanne van Deursen

Blijf op de hoogte en volg Susanne

26 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hallo lieve allemaal,

We zijn weer een weekje verder en dus is het weer tijd voor een verslag!!!

Weer een hoop mee gemaakt en gedaan! Waar moet ik toch beginnen! Als eerst maar mijn weekend. Vrijdag ben ik samen met Jaqueline naar het strand toe gegaan. Port Elizabeth ligt tegen de zee aan maar na die 2 weken had ik die nog steeds niet gezien! Nu dus wel. Enorme luxe qua hotels...zo anders dan de township maar wel heerlijk voor een dagje! Lekker over het strand en bij souverniers winkeltjes kijken. Ook voor de eerste keer ' buiten de deur' gegeten en ooohhh....wat was die hamburger met friet en een smoothie HEERLIJK....hihihi! Maar nee, ik klaag echt niet over het eten in het gastgezin. Over het algemeen wordt er goed voor me gezorgd! Zaterdag op Cheeta weekend geweest. Wat is dat zul je denken. Nou dan zal ik je eens vertellen! De cheeta is bedreigd en dus wordt in ZA mee gefokt zodat er meer cheeta's in het wild komen. Dit deden ze op de plek waar ik naar toe ging. Ook vangen ze daar cheeta's op die thuis zijn opgegroeid. Ze leren hoe ze moeten jagen zodat ze daarna weer in het wild kunnen worden uitgezet. Op zaterdag hebben we een game drive gehad waarbij ik oog in oog stond met een giraf!SUPER!!! In de avond een kampvuur en lekker braaien of wel bbq'en! Jammer genoeg regende het een beetje en sliepen we in een tent...onze spullen waren de volgende dag dan ook een beetje nat. Maar goed! Die ochtend vroeg er uit om met de cheeta's te gaan jagen. We liepen 2 aan 2 in de wildernis en er liepen gewoon 2 cheeta's tussen ons in...heel bizar maar zo gaaf! Op een bepaald moment zag je dat ze iets in de gaten hadden....wij zagen niets tot ze ineens als een speer weg waren. Ver weg zag ik een antilope rennen en nog geen seconde daarna de cheeta's. Ja, ze vingen dat beest! Heel vreemd maar het is wel de natuur en een teken dat deze chaata's bijna de vrije natuur in kunnen! Ik heb alles gezien en het was zoals je ziet tijdens een documentaire op tv. Maar ik zal jullie niet alles in detail vertellen. Ik vond het heel bijzonder om mee te maken maar kan me ook goed voorstellen dat andere het zielig vinden al denk ik wel: Dat is de natuur!!! Kortom ik vond het geweldig om mee te maken!

Maar natuurlijk heb ik ook nog veel gedaan in het township en met de kids! Afgelopen woensdag de jongens de les gegeven over alcohol. Een jongen stond op en bedankt ons voor de informatie omdat het helemaal nieuw voor hem was! Zo bijzonder!! Daar doe je het dan toch voor! Ook in het weeshuis komen de gesprekken op gang al moet je er veel energie in stoppen! Gisteren hebben we het met ze gehad over alcohol. Een heel spel voor ze ontworpen en ze deden erg leuk mee. Maar het blijven tieners en soms kost het wat energie om ze erbij te betrekken maar ben er van overtuigd dat ze er iets van geleerd hebben! Op de pre-school en op de primary school heb ik daadwerkelijk ondervonden dat we in ZA zijn! Vraag je om alleen de meiden krijg je de jongens en de meiden! Vraag je om 2 aparte groepen krijg je 1 groep...dat soort dingen maar goed dat maakt het werken hier een uitdaging! Met de kleine kinderen leuke buitenactiviteiten gedaan. Ook krijgen we steeds meer contact met de kinderen in de buurt, die niet naar school toe gaan. Morgen gaan we voor de kinderen een spelactiviteit opzetten! Ook ga ik morgen naar de soepkeuken om daar te helpen! Hier maken ze soep voor oudere, mensen met Aids/HIV en arme mensen. Deze maken ze zelf en delen ze uit! Dan ga ik morgen dus ook doen! Kortom er is hier heel erg veel te doen, elke dag hoor ik vele schokkende en mooie verhalen en ik verveel me geen moment!!!

Volgens mij is dit verslag nu erg lang en dus stop ik ermee!

Tot het volgende verslag!!!

Lieve groetjes,
Susanne.

p.s. ik had mijn goede camera mee genomen voor de foto's zijn mijn bestanden te groot! Nu foto's van Jaqueline haar camera erop gezet....maar dit duurde erg lang dus voor nu maar een paar foto's! Wel staan er enkele filmpjes op YOUTUBE....Zoek naar 3008jaqueline! Veel kijk plezier!

  • 26 Oktober 2010 - 16:39

    Mama:

    net op youtube gekeken, ja het is me zonder hulp gelukt om daar op te komen,zo jammer dat we geen geluid hebben maar wel zo leuk om je ook in het echt daar te zien.fantastisch!!!
    liefs mama

  • 26 Oktober 2010 - 18:59

    Amy:

    Wow!

  • 26 Oktober 2010 - 20:36

    Juud:

    He Suus,

    Wat fantastisch om je zo bezig te zien en dat de kinderen zo geweldig reageren!

    Heerlijk!

    Succes!

    Liefs

  • 27 Oktober 2010 - 13:01

    0ma:

    mij is het nog niet gelukt om op youtube te kijken, maar wij doen ons best.
    Je had weer een geweldig verslag.

    liefs, oma.

  • 27 Oktober 2010 - 14:28

    Jeanine En Bo:

    Leuk om je reisverslag te kunnen lezen we vinden het fantastisch!Via John gekregen, groetjes uit Kerkdriel.

  • 29 Oktober 2010 - 10:16

    John:

    Super verslag weer!
    Nog maar een weekje...

    x John

  • 29 Oktober 2010 - 20:56

    Nadine:

    He Suusje,

    Hier dan ook eindelijk een reactie van mij.Ik kon elke keer je reisverslagen niet openen.De internetvebinding hier in oost duitsland is echt heel slecht.hahaha
    Heb net dus heel wat kunnen lezen.Vind het echt super wat je daar allemaal voor de kinderen doet. ik zal zo ook even op youtube gaan kijken.
    wens je nog veel succes de komende weken.
    Liefs Nadine

    p.s Voor het geval dat ik over twee dagen weer geen verbinding heb wens ik je alvast een hele fijne verjaardag.

  • 31 Oktober 2010 - 13:43

    Piet, Pauline & Jimi:

    Hey Susanne,

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!

    Fijne dag nog en veel succes met je projecten!

    Liefs,
    Piet, Pauline & Jimi

  • 31 Oktober 2010 - 14:21

    Nadine:

    gefeliciteerd met je verjaardag!!
    wens je nog een hele fijne dag.

    liefs nadine,jay-ryan en Noa-lee

  • 31 Oktober 2010 - 22:32

    Leon Els Roos En Bas:

    Nou vanavond helemaal bijgelezen en bijgekeken. Hartstikke leuk om te zien en keigoed dat je het doet.Lachen hoor die "spel zonder grenzen" in Zuid Afrika.Ik zal morgen Bas de Cheetah laten zien(Cool) want die ligt al in zijn mandje.Groeten uut Hei en Boeicop

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 December 2010

Laatste berichtje

08 December 2010

Laatste dagen.....en zie ik het zwart of wit???

02 December 2010

Foto's

02 December 2010

The BIG..............5

25 November 2010

De eerste ander half week van de rondreis
Susanne

Hallo, Leuk dat je op mijn (maar toch vooral onze) site bent. We zullen van 9-1-2015 tot en met 6-2-2015 aan het backpacken zijn in Colombia. Onze ervaringen zullen we via deze site met jullie delen. Groetjes, Susanne en John.

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 24361

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 01 Oktober 2016

Java en Bali

27 September 2015 - 11 Oktober 2015

Leros

09 Januari 2015 - 06 Februari 2015

Colombia

08 Oktober 2010 - 12 December 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: