De eerste ander half week van de rondreis - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Susanne John - WaarBenJij.nu De eerste ander half week van de rondreis - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Susanne John - WaarBenJij.nu

De eerste ander half week van de rondreis

Door: Susanne van Deursen

Blijf op de hoogte en volg Susanne

25 November 2010 | Zuid-Afrika, Graskop

Hallo lieve jullie allemaal!!

Wat is het lang geleden dat ik iets heb geschreven...schandalig maar ik heb ook zo veel te doen en te zien hier!!!

Maar eerst even terug naar Walmer, PE.
Het etentje vorige week vrijdag was super geslaagd! Heel erg leuk om met Prof, Fanita, Sesethu (Kanti is te klein), Thijs en ons zelf uit eten te gaan! We zaten bij het strand dus ook nog een uitzicht gehad op PE by night! Gezellig gezeten en lekker gegeten. Daaarna naar huis en met Prof en nog een paar locals naar diverse tavern's (kroegen) in Walmer township te gaan. De ene plek was leuker dan de andere maar ik vond het wel zeer de moeite waard om het een keer mee te maken! Ook nog met hetzelfde groepje gaan poolen en daarna was het toch echt tijd om ons bedje in te duiken...het was immers al best laat.

Zaterdagochtend dan echt het laatste ontbijt en voor de laatste keer wat spullen uitgedeeld voor de kinderen in de buurt! En toen moest ik toch echt afscheid gaan nemen van iedereen! Dit viel me erg zwaar! Zo raar hoe snel je aan mensen gehecht kunt raken! Om dit alles even te laten bezinken met de auto naar de duinen gereden. Vorige keer was ik hier met Jaqueline en nu met John maar het was weer heerlijk om even uit te kunnen waaien! En toen toch echt begonnen aan onze vakantie!

De eerste dagen in Tsitsikamma gezeten. Een prachtig natuurgebied aan zee! Het was er echt prachtig en we hebben daar veel gewandeld! Ik probeer er een aantal foto's op te zeggen wat dan heb je een veel beter idee hoe mooi het was....!
Ik heb het daar wel de eerste dagen moeilijk gehad. Toch last van heimwee naar Walmer en moeilijk om vele euro's uit te geven aan toeristische dingen terwijl andere mensen een klein stukje verderop niets te eten hebben! Ik vind dit erg moeilijk, nu nog steeds!!!

Na de natuur, de kustplaatsen op gaan zoeken. O ja, eerst natuurlijk nog even springen...iets wat echt super gaaf was en als ik nu de foto's of dvd terug kijk denk ik nog weleens....WAAROM? Maar ik vind het super tof van mezelf dat ik dat gedaan heb!

De kust richting Kaapstad is echt heel erg mooi! De bergen grenzen aan de zee (of anders om, net hoe je het ziet) en dat maakt het zo mooi! Diverse plaatsjes bezocht, de ene leuker dan de andere en ook de ene duurder en met bussen toeristen en de andere heel rustig. Dat is het voordeel van zelf met de auto rijden. Je kunt stoppen waar je wilt!
De plaatsjes die we bezocht hebben zijn Knysna, Plettenberg Bay, Hermanus, Gordons Bay, Swellendam en nog een paar maar daar weet ik de namen niet meer van. Via de kust naar Stellenbosch, bekend om zijn wijnen....overal velden met druiven...dat was andere natuur maar niet minder mooi. Lekker rond gereden daar en af en toe stoppen om ergens wat te drinken en te eten. Want dan kun je tot nu toe overal erg goed.

Hierna naar Houtbay gereden, 20 minuten van Kaapstad. Hier wonen de neven (en hun gezinnen) van John en bij een van die neven konden we blijven overnachten! Super fijn en wat zaten we daar lekker en mooi! (Rene en Martine: THANKS) Vanuit Houtbay hebben we Kaapstad en zijn omgeving leren kennen en dat was uiteraard met een bezoekje aan de Tafelberg! Wat hoog maar wat een mooi uitzicht! Ook andere diverse leuke bezienswaardigheden gezien.

Gisteren hadden we een vlucht van Kaapstad naar Johannesburg en vandaar uit met de auto naar Graskop gereden. Een klein plaatje midden in de Blyde River Canyon, wat ook weer bekend staat om zijn natuur! Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze mooie en groene natuur niet had verwacht toen ik naar Zuid Afrika ging. Ik dacht ik ga een hoop droogte tegen komen maar dat is dus niet zo. En dat vind ik helemaal niet erg want ik geniet volop van de bergen en al het groen!!
Al moet ik toch nogmaals zeggen dat ik het erg moeilijk vind om de townships en hun inwoners te zien! Ik kan dat nog maar moeilijk los laten. Het is hier letterlijk en figuurlijk zwart-wit!

Nu nog een paar dagen hier in Graskop en daarna naar het Krugerpark. Daar gaan we de dieren spotten en hopen op de BIG 5...hihihi! We slapen in het park dus ben erg benieuwd wat we daar allemaal gaan tegen komen!

Nou ik zal eens kijken of ik er een paar foto's op kan zetten en anders houden jullie die tegoed van mij!!

Lieve groetjes,
Susanne.

Heb ik weer: wil ik foto's uploaden is mijn batterij leeg...het blijft nu dus bij deze 2 foto's....snel volgen de andere!!!!

  • 26 November 2010 - 06:30

    0ma En Opa.:

    Het is weer een geweldig verslag.
    Fijn dat jullie dit alles kunnen beleven.
    Geniet met volle teugen ervan.

  • 26 November 2010 - 07:47

    Martijn:

    Hey suus en john,
    Geniet lekker van de mooie natuur en het lekkere weer. Gister is bij ons het eerste laagje sneeuw gevallen. Dit is dus wel anders als bij jullie :-)
    Tot snel!!

  • 26 November 2010 - 13:48

    Dennis:

    Hoi Hoi,

    Goed om te horen dat jullie zo goed vermaken! Geniet ervan en ben benieuwd naar jullie verhalen :)

    Laterzzz

  • 27 November 2010 - 11:22

    Silena:

    heey suus
    weer z"n cool verhaal.
    en je hebt gelijk je bent al weer bijna terug!!
    ik hou van jou!!!!
    xxxx

  • 28 November 2010 - 19:20

    Chantal En Betsie:

    We zijn weer even op de hoogte van al jullie belevenissen. Geweldig allemaal! Geniet er nog maar lekker van. Wat gaat de tijd toch snel voorbij. Mama heeft alweer haar derde kruis geplaatst op de kalender. Het heeft hal gesneeuwd en het vriest..dus dat word wennen!
    Liefs Chantal en Betsie, dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Graskop

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 December 2010

Laatste berichtje

08 December 2010

Laatste dagen.....en zie ik het zwart of wit???

02 December 2010

Foto's

02 December 2010

The BIG..............5

25 November 2010

De eerste ander half week van de rondreis
Susanne

Hallo, Leuk dat je op mijn (maar toch vooral onze) site bent. We zullen van 9-1-2015 tot en met 6-2-2015 aan het backpacken zijn in Colombia. Onze ervaringen zullen we via deze site met jullie delen. Groetjes, Susanne en John.

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 24359

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 01 Oktober 2016

Java en Bali

27 September 2015 - 11 Oktober 2015

Leros

09 Januari 2015 - 06 Februari 2015

Colombia

08 Oktober 2010 - 12 December 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: