The BIG..............5 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Susanne John - WaarBenJij.nu The BIG..............5 - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Susanne John - WaarBenJij.nu

The BIG..............5

Door: Susanne van Deursen

Blijf op de hoogte en volg Susanne

02 December 2010 | Swaziland, Ezulwini

Hallo iedereen,

In het laatste berichtje schreef ik dat we in Graskop zaten. Op dit moment zit ik in een internetcafe in Swaziland. Het weer was prima tot een minuut geleden....het regent en onweert hier heel erg. Maar een goede reden om mijn site weer eens bij te werken!!!

Graskop was erg leuk. Mooie watervallen en bergen gezien. Ook een grot bezocht. Heel mooi en lekker koel! Ik ben blij dat we een auto met airco hebben want het is hier soms rond de 30 graden of meer.

Na Graskop zijn we naar Kruger gereden. De plek om de Big 5 te zien. En ik wil niemand jaloers maken maar ik heb de big 5 gezien! Allemaal: de olifanten (heel veel bij een waterpool waar ze een bad namen), buffels (leuk maar eh...niet zo bijzonder), de neushoorn (van heel dichtbij), de leeuw (niet te geloven er lagen er 20 op de weg waarvan 13 welpen...helemaal geweldig!!!) en een luipaard
(nog een jong beest die net een beestje had gevangen en daar druk mee aan het spelen was). Dus ik mag niet klagen. Ik heb genoten van al die dieren in het wild. Echt prachtig!

De eerste nacht sliepen we in een huisje in het park, super grappig en de bambi's liepen om ons huisje. De tweede nacht sliepen we in een tent met alles erin en vlak naast ons hoorde we een nijlpaard. Ik zag hem niet maar hoorde hem wel!

Natuurlijk hebben we in Kruger ook nog vele andere beesten gezien: de giraf, nijlpaard, apen, zebra's, heel veel soorten bambi's, zwijnen, vogels in alle kleuren en maten, hagerdissen en leguanen. Het meeste hebben we zelf ontdekt tijdens het rondrijden met de auto maar we hebben ook een game drive gehad. Deze begon om 4uur in de ochtend en duurde 3 uurtjes. Toen kwamen we de leeuwen op de weg tegen. Deze lagen op de weg omdat nog niemand er overheen gereden was....vlak toen wij weg reden zag je de eerste leeuw opstaan en liep de rest mee, het werd te druk met auto's! Dus we hebben heel veel geluk gehad! Ook de luipaard was een gelukje. We kwamen iemand van een game drive tegen en die zei: Rij een kilometer door en kijk rechts...meer zeg ik niet. Super spannnd natuurlijk...hihi. En inderdaad een luipaard zo bijzonder om van dichtbij te zien!
Ik snap het als je me niet geloofd en daarom ga ik proberen om er foto's op te zetten vandaag!!!

Kortom ik heb een heel leuk verblijf gehad in Kruger maar na 2 nachten was het ook wel genoeg (misschien ook omdat we alle belangrijke beesten hadden gezien) en dus opweg naar Swaziland. Dit is een landje in Zuid Afrika. De eerste 2 nachten in een beehive verbleven, super leuk en ook nog krokdillen gespot!!! Nu zitten we in een plaatsje niet ver daar vandaan! Morgen gaan we Swaziland verder verkennen. We hebben nog wat kleine uitdeelspullen in de auto liggen (Dierenbos....bedankt!) en deze kunnen we hier mooi uitdelen. Je ziet hier namelijk veel kinderen langs de weg en dus eergisteren de eerste kinderen iets gegeven. De reacties van deze kinderen waren super: " Thanks, thanks thanks...." Erg mooi en leuk om te doen! En zo gaat zo'n beetje de laatste week van mijn verblijf in Zuid Afrika in! Snik snik!

Dat word dus nog even goed genieten van alles hier!!!

Lieve groetjes,
Susanne.

  • 02 December 2010 - 14:38

    Lidewij:

    Hoihoi,

    Wat cool allemaal zeg!!
    Super. Je ziet er ook echt heel goed en gelukkig uit.
    Dat wordt weer heftig als je weer terug in Nl bent...
    Martijn zit ook alweer langere tijd in India (bijna een maand) en hij verdient dus zakken met geld en daarom boeken wij binnenkort ook een reis naar Afrika of Vietnam (ik kan nog niet kiezen) Terwijl hij druk werkt ben ik de mooiste reizen aant bekijken hihi!
    Dank voor je sms, op dat moment liep ik in de snijdende wind en sneeuw dus dat je 'vanuit het verre en warme Swaziland' erbij schreef nam ik je toen niet in dank af hahaha
    Veel plezier nog saampies, geniet!!!
    xxxx

  • 05 December 2010 - 18:46

    0ma En Opa:

    Wat geweldig allemaal.
    Mooi om jullie te zien ,ziet er goed uit.
    Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Swaziland, Ezulwini

Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

13 December 2010

Laatste berichtje

08 December 2010

Laatste dagen.....en zie ik het zwart of wit???

02 December 2010

Foto's

02 December 2010

The BIG..............5

25 November 2010

De eerste ander half week van de rondreis
Susanne

Hallo, Leuk dat je op mijn (maar toch vooral onze) site bent. We zullen van 9-1-2015 tot en met 6-2-2015 aan het backpacken zijn in Colombia. Onze ervaringen zullen we via deze site met jullie delen. Groetjes, Susanne en John.

Actief sinds 30 Juli 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 24359

Voorgaande reizen:

03 September 2016 - 01 Oktober 2016

Java en Bali

27 September 2015 - 11 Oktober 2015

Leros

09 Januari 2015 - 06 Februari 2015

Colombia

08 Oktober 2010 - 12 December 2010

Zuid Afrika

Landen bezocht: