De muggenbulten zijn ontelbaar.... - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Susanne John - WaarBenJij.nu De muggenbulten zijn ontelbaar.... - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Susanne John - WaarBenJij.nu

De muggenbulten zijn ontelbaar....

Door: Susanne en John

Blijf op de hoogte en volg Susanne

30 Januari 2015 | Colombia, Santa Marta

Hier zijn we weer...

In het vorige verslag zijn we gestopt in Manizales waar we nog een natuurpark zouden bezichtigen. Dit hebben we ook gedaan en John heeft zijn hoogtevrees overwonnen (zie foto). Het park was niet zo groot maar wel leuk om gezien te hebben. Daarna naar een park gereden waar de Colombianen gratis in kunnen om lekker te picknicken, te voetballen en wij zijn er lekker een boekje gaan lezen.

De volgende dag zijn we naar Cartagena gegaan (het zij met een omweg omdat het vliegveld in Manizales dicht was vanwege het slechte weer). Cartagena is een plaatsje aan de kust met een oud historisch centrum. Het is er ook erg warm, zo rond de 30graden (....hoe koud is het bij jullie ook alweer ;)). We hebben een moddervulkaan bezocht. Super grappig. Het verhaal gaat dat deze vulkaan vroeger lava spuwde en dat een priester deze met heilig water heeft besprenkeld waardoor het modder is geworden...nou en daar hebben we in gelegen. Voor we er in gingen konden we onze camera afgeven (3000 peso's = 1,05 euro) zodat we foto's hadden. In de modder kregen we een massage (3000 peso's per persoon) en toen we er uit waren stond er een vrouw klaar om ons af te spoelen, kostte wel 3000 peso's per persoon....en zo doen ze het die Colombianen... :)

Ook nog een boottocht gemaakt, viel een beetje maar toch nog wel een paar mooie plekjes gezien.

Daarna met de bus naar Santa Marta. Het is zo grappig om te zien hoe anders het landschap hier is dan bijvoorbeeld in Manizales. Een stukje droger is het hier. We zijn naar Santa Marta gegaan omdat ons een jungletocht van 4 dagen te wachten stond....op naar 'Ciudad Perdida' ofwel 'verloren stad'...nou dat die verloren was hebben we geweten want wat een klim was het. 3 hoge bergen moeten overwinnen, rivieren moeten doorkruisen, binnen 3 minuten helemaal nat zijn van het zweet, kleren die in de jungle niet drogen maar ook geen droge setjes hebben want je moet alles zelf meesjouwen,in de hitte en een vochig klimaat berg op en berg af, slapen in een hangmat of op doorgelegen bedden, zwemmen in de rivier en 1800 smalle (soms glibberige) traptreden moeten beklimmen.....het was zwaar....maar we hebben de top gehaald en het was super tof om een keer mee gemaakt te hebben. Wat een mooie natuur hebben we gezien. En de muggen...die hebben ons ook gespot wat we zitten onder de bulten ondanks onze hoge dossering DEET. De blaren van Susanne zijn inmiddels doorgeprikt en we hebben, nu we weer terug zijn in ons hotel, heerlijk genoten van een (weleens waar) koude douche en we ruiken weer lekker fris. Helaas heeft onze filmcamera het begeven halverwege maar gelukkig hebben we de foto's nog.....

Nu gaan we lekker slapen om morgen met de bus naar Palomino te gaan waar we een eigen hutje hebben op het srand om bij te komen van dit ware avontuur....

Liefs,
Susanne en John.

• 30 Januari 2015 - 09:16

Kassandra :

Haha de 30 graden halen we NET niet. Er valt wat van dat witte stuivige spul uit de wolken omdat t hier zo warm is :p
    Geniet van de bounty fase van jullie reis! Wat moet t allemaal prachtig zijn. X

• 30 Januari 2015 - 11:38

Mama:

Woh John nog even en je hebt helemaal geen hoogtevrees meer, Super goed! Wat zullen jullie blij geweest zijn met die douche na terugkomst. Hebben jullie toch weer mooi meegemaakt dit :). En nu lekker genieten op jullie bounty plekje. Kom je tenminste uitgerust terug.
    Love youllie Xxxx

• 30 Januari 2015 - 21:48

Oma:

Nou. nou. wat een avonturen! Geweldig hoor en geniet er maar van.

• 30 Januari 2015 - 23:39

Wolke:

Wat een parchtige foto's en wat een heerlijke reis! Ben inmiddels weer helemaal bij en helemaal jaloers. Dat doen jullie goed, veel groetjes uit een koud en glibberig Amsterdam!

• 04 Februari 2015 - 18:09

Sas:

Leuke foto's ook! Hoest met je Spaans?